Ruská vláda uvalila restrikce na reklamu na pivo. Ta nesmí být vysílána v médiích před 22. hodinou, nesmí v ní hrát lidé, zvířata a dokonce ani animované postavičky. Reklama nesmí naznačovat, že pivo může uhasit žízeň...
Rusové byli v pití alkoholu odjakživa dobří až výborní. Hlavně vodka jim jede. Vodka je zde součástí národní kultury a nechybí v životě každého Rusa. Dokonce mrtvý Rus dostane na hrob panáka vodky s krajícem chleba. V Petrohradě je tomuto fenoménu věnováno muzeum.
Ale časy se mění. Ruské mládeži už vodka tolik nejede a spíše podle vzoru "západu" zajdou na pivko. Průměrný občan v Petrohradě vypije za rok 80 litrů piva. Bohužel představení Petrohradu to vzalo natolik, že přemýšlí o zákazu pití piva na veřejnosti.
Tento pivní trend se ale zřejmě přestal líbit výrobcům vodky. Podle A.Rubaniškova, z pivovaru Baltika, mají výrobci vodky nastřádáno dostatek rublů na lobování za zákony proti pivovarům, což odmítají výrobci vodky s tim, že jde o úplně jiný druh pití, které si nemůže konkurovat. Ať tak a nebo tak, ruská vláda uvalila restrikce na reklamu na pivo. Ta nesmí být vysílána v médiích před 22. hodinou, nesmí v ní hrát lidé, zvířata a dokonce ani animované postavičky. Reklama nesmí naznačovat, že pivo může uhasit žízeň, nesmí být uvedeno, že pití piva může vést ke společenskému, sportovnímu nebo osobnímu úspěchu. Nebo že může zlepšit fyzický či mentální stav jedince. Tento zákon již podeplsal prezident Putin a v platnost vejde 5.9.2005.
Trochu síla na to, že v Rusku pivo nepovažují za alkoholický nápoj, nemyslíte?